FANDOM

Postacie

Cole

Cole to ninja ziemi. Jest zdyscyplinowany, odpowiedzialny, silny i przewidujący. W przeszłości nieźle się trudził, uspokajając swoich bardziej rozemocjonowanych kolegów. Teraz jest już mniej spięty i czasem pozwala innym przejąć stery. Zawsze stara się stąpać twardo po ziemi, nawet podczas Spinjitzu. Kai żartuje, że Cole to jedyny ninja, który zabiera do boju książkę, by się nie nudzić.

  • Cole uczył się tańca w szkole artystycznej Marty’ego Oppenheimera… przez dwa dni.
  • Cole lubi wszelką wspinaczkę: wspina się po skałach, w jaskiniach, po drzewach i po smokach… cokolwiek to oznacza!
  • Tak naprawdę jego ulubionym kolorem jest pomarańczowy, ale nie zdradź tego nikomu.
  • W dzieciństwie koledzy żartobliwie przezywali go „Cole bez kolacji”.

Cyrus Borg

Cyrus Borg, utalentowany i kreatywny wynalazca, dostrzegł możliwości stworzone przez szkody, jakie wyrządziła w mieście Ninjago bitwa z Władcą. Odbudował je jako nowe miasto Ninjago, pełne nowoczesnych technologii, a dokładnie w miejscu pokonania Władcy zbudował kompleks swojej firmy Borg Industries. Odniósł w życiu wiele sukcesów, ale również kilka spektakularnych porażek (elektroniczny zestaw do cięcia papieru, elektryczna mata łazienkowa, atomowa szczoteczka do zębów czy turboodrzutowy, stratosferyczny wózek golfowy). Mawia: „Gdy popełniam błąd, jest to porządny błąd!”

Generał Cryptor

Generał Cryptor to robotyczny dowódca armii nindroidów i sługa Cyfrowego Władcy. W przeciwieństwie do nindroidów, które rzadko się odzywają, Cryptor wciąż gada. Uwielbia obrażać i drażnić swoich przeciwników w walce, a czasem nawet krytykuje własnych żołnierzy (mówiąc, że skradają się jak stado głodnych bizonów). Jego oprogramowanie emocjonalne jest bardziej zaawansowane niż u nindroidów, a jego nerwowość można wykorzystać przeciwko niemu. Cryptor nie uważa wojowników ninja za poważne zagrożenie dla jego armii. Ten błąd może się zemścić na nim i na Cyfrowym Władcy.

Jay

Jay to ninja błyskawic — utalentowany wynalazca z szalonym poczuciem humoru, strasznie zakochany w Nyi. Uwielbia nowoczesne technologie, ale gdy próbuje rozebrać je na kawałki i zrozumieć, jak działają, często kończy się to wybuchem. Na ścianie swojego pokoju ma nawet plakat Cyrusa Borga. Ten ninja stoczył wiele zaciętych bitew, ale wciąż jest takim samym, energicznym poszukiwaczem przygód. Nawet nindroidy nie popsują mu humoru. Czasem jednak doprowadza kolegów do szału!

  • Gdy Jay w pełni wykorzystuje swoje elektryczne moce, generuje 1,21 gigawata.
  • Kiedyś wynalazł procę korzystającą z mocy Spinjitzu… ale trafił sam siebie.
  • Czasem Jay budzi się w nocy, bo niechcący poraża się prądem.
  • Jego ulubiony styl tańca to electric boogie.
  • Kiedyś Jay i Nya poszli razem na tańce, ale za bardzo się rozkręcili.

Kai

Kai to ninja ognia. Teraz jest bohaterem, ale zaczynał bardzo skromnie. Jego ojciec był zaufanym sprzymierzeńcem Senseia Wu — przez wiele lat wspólnie poszukiwali przygód. Wu ukrył później w kuźni przyjaciela mapę prowadzącą do czterech broni Spinjitzu. Kai to ostatni członek drużyny, którego zwerbował Sensei Wu. Jako ostatni osiągnął też swój pełny potencjał (gdy ratował Lloyda z czeluści aktywnego wulkanu). Bywa niecierpliwy i impulsywny, ale stara się nad tym panować.

  • Przez pierwsze dwa miesiące jego życia rodzice nazywali go „Ash”.
  • Kiedyś przypadkiem wykuł broń o nazwie „Swingana”… pół yo-yo, pół miecz. Nie był to wielki sukces.
  • Pojazd, w którym Kai korzysta ze swoich mocy żywiołów, znacznie przyspiesza i staje w płomieniach… więc używanie lotni to nie najlepszy pomysł.
  • Raz Kai przypalił sobie brwi ognistym mieczem. Nikt tego nie zauważył, ponieważ namalował sobie nowe czarnym flamastrem.
  • Gdy jego siostra Nya była malutka, zabawiał ją, żonglując młotami. Najbardziej się śmiała, gdy młot spadł mu na nogę.

Lloyd

Lloyd Garmadon bardzo się cieszy, że jego ojciec uwolnił się spod wpływu Władcy. Po tylu latach rozłąki trudno im się jednak przyzwyczaić do bycia ojcem i synem. Co więcej, moc złotego ninja powoduje, że Lloyd jest ważnym celem dla Cyfrowego Władcy i może być zagrożeniem dla świata. Czasem Lloyd chciałby być po prostu zwykłym chłopcem, ale złoty Ninja nie bardzo może pójść pograć w nogę z ojcem (kopnięta piłka wyrywa drzewa z ziemi).

Min-Droid

„Min-Droidem” Generał Cryptor nazwał małą wersję nindroida. Cryptor żartobliwie twierdzi, że w fabryce musiało zabraknąć metalu i stąd mały rozmiar Min-droida. Min-Droid różni się od standardowych nindroidów nie tylko wzrostem — jest bardzo czuły na punkcie swojego wyglądu i łatwo go rozzłościć zniewagami. Mimo niewielkich rozmiarów Min-Droid jest niebezpieczny. Ninja nie powinni lekceważyć tego robota.

Żołnierz Nindroidów

Nindroidy to zaawansowane maszyny bojowe, których prototypem był Zane. To jednak nowa generacja sztucznych wojowników — są silniejsze, szybsze i zwinniejsze niż Zane był kiedykolwiek. Do tego mają systemy osłony, dzięki którym mogą stać się niewidzialne. Ta mechaniczna armia służy Cyfrowemu Władcy. Zane jest zdolny do przyjaźni i innych uczuć, a nindroidy nie mają żadnych emocji. Są zupełnie zimne i skupione na wykonywaniu swoich zadań. Nie można ich do niczego przekonać ani odstraszyć — wycofają się tylko wtedy, gdy uznają porażkę za nieuniknioną.

Wojownik Nindroidów

Nya

Nya jest siostrą Kaia i już nieraz wykazała się bohaterstwem. Gdy drużyna ninja powstawała, Nya miała kłopoty z udziałem w akcjach. Nigdy nie trenowała Spinjitzu, ale i tak chciała uczestniczyć w przygodach. Przebrała się za Samuraja X i pokazała, że jest równie zdolna jak Kai i reszta. Teraz jest cenionym członkiem drużyny i potrafi objąć dowodzenie w kryzysowych chwilach. Nya zawsze chciała naprawdę mieć na coś wpływ w walce — wkrótce to marzenie się spełni.

  • Pierwsza wersja Samuraja X Nyi była niebieska — to jej ulubiony kolor.
  • Nya ma najlepszy wynik w grze „Pięścią w twarz 2”, ale nie przyznaje się do tego, bo nie chce zdenerwować brata.
  • Bransoletka Nyi należała kiedyś do jej matki.
  • Gdy Nya miała dwa lata, zawsze spała z pluszowym smokiem o imieniu Sparky.
  • Edna, matka Jaya, ma w portmonetce zdjęcie Nyi i Jaya. Jay ciągle go szuka — pewnie gdzieś je zgubił.

Władca

Władca jest źródłem wszelkiego zła w Ninjago. Był największym wrogiem Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Niedawno Władca przypuścił totalny atak na Ninjago. Pokonał go złoty ninja Lloyd Garmadon — wyglądało nawet na to, że go zniszczył. Władcy nie można jednak tak łatwo zlikwidować. Na miejscu jego ostatniej bitwy powstał zaawansowany kompleks Borg Industries. Władca dostał się do systemów komputerowych Borg i stał się Cyfrowym Władcą. Teraz chce zemścić się na Lloydzie i raz na zawsze podbić Ninjago.

P.I.X.A.L.

P.I.X.A.L. (Primary Interactive X-ternal Assistant Life-form) to androidka — asystentka Cyrusa Borga. Gdy pierwszy raz spotyka wojowników ninja, jest pod kontrolą Cyfrowego Władcy i korzysta ze swoich umiejętności, by skopiować plany Zane’a — to pozwala Władcy zbudować nindroidy. Jest chłodna, mechaniczna i niezdolna do jakichkolwiek emocji. P.I.X.A.L. jest tak naprawdę 16. modelem w serii — pierwsze 15 uległo awariom z powodu uszkodzonych termozwojów i układów tłumiących emocje. Borg zdołał naprawić zwoje, ale problem z układami nie jest w pełni rozwiązany.

Sensei Garmadon

Garmadon jest bratem Senseia Wu. Za młodu został ukąszony przez Pożeracza Światów i stał się Lordem Garmadonem. W tej bezlitosnej i złowrogiej postaci został wrogiem Senseia Wu i wojowników ninja. Dopiero gdy Władca został pokonany, Garmadon uwolnił się spod mrocznego wpływu. Nie wierzy już w żadną przemoc i skupia się na tym, by jak najlepiej wychować swojego syna, Lloyda. Ale czy naprawdę stał się dobrym człowiekiem i czy wytrwa w pokojowym nastawieniu wobec grożących mu nindroidów?

Sensei Wu

Sensei Wu był bohaterem Ninjago przez wiele, wiele lat. Pewnego dnia zdał sobie sprawę, że jeden czempion nie wystarczy, by pokonać wszystkie zagrożenia. Zwerbował czterech chłopców, nauczył ich sztuki Spinjitzu i wspólnie pokonali takich przeciwników, jak armia szkieletów, wężowce i kamienni wojownicy. Nikt nie wiedział, że dawno temu Sensei Wu miał wizję, w której zobaczył wiele nadchodzących przeciwności. Teraz znów prowadzi swoją drużynę do walki. Zanim jednak będzie po wszystkim, może się znaleźć w większym niebezpieczeństwie, niż kiedykolwiek wcześniej …

  • Wu kiedyś próbował zapleść brodę w warkoczyki, ale strasznie głupio to wyglądało.
  • Wu, Garmadon i ojciec Kaia byli kiedyś razem poszukiwaczami przygód.
  • Symbol na stroju Wu to symbol przeznaczenia w Ninjago
  • Wu UWIELBIA herbatę… ale pewnie już od dawna to wiesz.
  • Laska Wu ma kilkaset lat.

Zane

Zane to ninja lodu. W swojej wiosce słynął z tego, że mógł niesamowicie długo siedzieć na dnie zamarzającego jeziora (okazuje się, że to dlatego, że jest robotem). To, że jest maszyną, nie wpłynęło na jego przyjaźń z kolegami, ale czasem czuje się przez to inny i nieco samotny. Na podstawie planów budowy Zane’a stworzono armię nindroidów, co sprawia, że jeszcze bardziej zależy mu na pokonaniu tego nowego przeciwnika. Zane wciąż jest bardzo logiczny i praktyczny, ale spotkanie z P.I.X.A.L. obudziło w nim zupełnie nowe emocje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki