FANDOM

Historia

Podniebny pojedynek

Mata Nui nie spoczął od czasu, kiedy pokonał przywódcę wojowników Skrall Tumę i przyczynił się do zjednoczenia Glatorian i Agori na Bara Magna. Wciąż realizuje misję uwolnienia swojego ludu spod jarzma złego Makuty. Mata Nui wędruje na północ, gdzie odnajduje starożytną fortecę Wielkich Istot — swoich stwórców. W fortecy Mata Nui odkrywa źródło mocy tak potężnej, że pozwoliłaby ona przywrócić życie mniejszej istocie znalezionej na Bara Magna.

Mata Nui przekonuje Raanu, przywódcę Agori, by ten pozwolił mu użyć istoty z Bara Magna do ocalenia swojego ludu i wypełnienia przeznaczenia. Agori niechętnie opuszczają swoją nową megaosadę, która na krótki czas stała się ich domem i pozwalają Mata Nui naprawić i wskrzesić istotę. W samą porę — odległy Makuta, który wyczuł nowe zagrożenie, opuszcza morską planetę i w postaci wielkiego stwora przybywa na Bara Magna, aby ostatecznie pokonać Mata Nui.

Dwie kolosalne istoty, z których jedna mieści w swym wnętrzu tysiące Matoran i Toa, stają do walki ponad chmurami, podczas gdy osadnicy i wojownicy na ziemi pierzchają. Glatorianie i Agori muszą stawić czoła nowym zagrożeniom: armii żółtych Rahkshi, wojownikom Piraka i wojownikom Skrall pozostałym po ataku.

Tymczasem Toa Tahu i jego przyjaciel Takanuva, Toa Światła, zdołali uciec z wnętrza ogromnego robota Makuty i skontaktować się z Glatorianinem Greshem na powierzchni Bara Magna. Przyłączają się do walki z bezlitosnymi wojownikami Makuty, którzy mają jednak ogromną przewagę liczebną. Maska Życia, sprzymierzeniec Mata Nui w walce przeciwko Makucie, pomaga Tahu powrócić do pierwotnej postaci, dzięki czemu może on przywdziać potężny pancerz, który pozwoli zatrzymać Rahkshi. Zanim jednak Tahu udaje się zebrać wszystkie sześć elementów pancerza, część z nich zostaje skradziona!

Bitwa trwa w powietrzu i na ziemi. Tahu wraz z przyjaciółmi desperacko poszukują elementów złotego pancerza, które pozwolą przechylić szalę zwycięstwa w starciu naziemnym na ich stronę. Tymczasem w powietrzu Mata Nui zmaga się z dużo większym i potężniejszym przeciwnikiem kontrolowanym przez Makutę. Przeznaczenie Mata Nui może się wypełnić dopiero po pokonaniu Makuty, ale czy starczy mu sił, by zwyciężyć wroga i uzdrowić planetę?

Biografie

Tahu

Przeznaczeniem Tahu jako Toa Ognia jest przywdzianie potężnego złotego pancerza i zwycięstwo w walce o wolność dwóch światów. Jest on jednym z sześciu pierwszych Toa. Tahu dowodzi drużyną obrońców od czasu, gdy przebudził się w kapsule u wybrzeży wyspy Mata Nui. Z upływem czasu zaczął lepiej kontrolować swój ognisty temperament i skłonność do działania pod wpływem impulsu. Pod jego przywództwem udało się ocalić wielu Matoran i Toa, a przez wiele wcieleń zawsze z powodzeniem stawiał czoła stojącym przed nim wyzwaniom. Jego wygląd i zdolności zmieniły się, gdy wraz z drużyną wpadł do energetycznego protodermis, które przekształciło go w Toa Nuva, i ponownie, przed misją w Karda Nui, gdzie miał za zadanie otworzyć strefę Codrex, do czego potrzebował zdolności latania. Obecnie Maska Życia przywróciła mu pierwotny wygląd, dzięki czemu może użyć mocy tajemniczego złotego pancerza. Musi wydrzeć nieprzyjaciołom jego sześć elementów, zanim będzie za późno.

SIŁA: 12 ZWINNOŚĆ: 12
WYTRZYMAŁOŚĆ: 13 INTELEKT: 11

Gresh

Gresh, władający teraz mocą żywiołu powietrza, musi użyć wszystkich swoich glatoriańskich zdolności, by pokonać atakujących z innego wszechświata. Nie jest już nowicjuszem. Zaprzyjaźnia się z Tahu i Takanuvą i pomaga im poznać Bara Magna. Przybywa w samą porę, by walczyć u boku Tahu z armią Rahkshi i Piraka, wysłaną przez Makutę do ataku przeciwko nieprzygotowanym mieszkańcom Bara Magna. Podczas gdy jego glatoriańscy towarzysze broni stawiają zażarty opór, Gresh dołącza do prowadzonych przez Tahu poszukiwań złotego pancerza — jedynej szansy na zatrzymanie inwazji!

SIŁA: 11 ZWINNOŚĆ: 12
WYTRZYMAŁOŚĆ: 11 INTELEKT: 11

Takanuva

Takanuva był kiedyś Takuą, Matoranem Światła w Karda Nui, zanim ukrył się na wyspie Mata Nui. Został pierwszym Kronikarzem. Wędrował wraz z Toa i spisywał ich przygody. Miał też wiele własnych przygód, aż znalazł niezwykłą maskę kanohi: Maskę Światła. Wraz ze swoim przyjacielem Jallerem, kapitanem gwardii Ta-Koro, który później został potężnym Toa, szukał prawowitego właściciela Maski Światła, tocząc walki z Rahkshi i innymi wrogami. Ostatecznie Takua zdał sobie sprawę, że to on jest prawowitym właścicielem maski, założył ją więc, co zmieniło go w Takanuvę — Toa Światła. Od tego czasu pomaga innym Toa chronić Matoran i stawiać opór złemu Makucie. Obecnie, na powierzchni Bara Magna, Takanuva pomaga Tahu i Greshowi odzyskać zagubione elementy złotego pancerza. Czy potężny Toa Światła napotkał wreszcie godnego siebie przeciwnika, czy też poprowadzi Toa do zwycięstwa na Bara Magna?

SIŁA: 12 ZWINNOŚĆ: 12
WYTRZYMAŁOŚĆ: 13 INTELEKT: 11

Skrall

Pokonani, ale nie rozbici, Skrallowie są gotowi zemścić się na Mata Nui, glatoriańskich wojownikach i chronionych przez nich osadnikach Agori. Niegdyś Skrallowie byli niekwestionowanymi władcami osady Roxtus. Obecnie ich niedobitki wędrują przez pustynie, szukając ofiar. Skrallowie są aroganccy, agresywni i brutalni. Nie czują strachu i nie zwracają uwagi na niebezpieczeństwa. Biegle walczą z bronią i bez niej. Braki w technice nadrabiają ogromną siłą i miażdżącą mocą.

SIŁA: 11 ZWINNOŚĆ: 11
WYTRZYMAŁOŚĆ: 14 INTELEKT: 9

Piraka

Nektann, dowódca wojsk rasy Skakdi, sprzymierzył się z Makutą i prowadzi swoją armię do szturmu na nową planetę. Armie Skakdi, pochodzące z wyspy Zakaz, przybyły na jedną z południowych wysp wszechświata Matoran, gdzie stoczyły walkę z niewielką armią Rahkshi. Z początku Rahkshi wygrywali, ale armii Skakdi udało się zdziesiątkować przeciwnika. Później Nektann zdecydował podporządkować się Makucie i sprowadził swoją niewielką armię na powierzchnię Bara Magna, gdzie walczy u boku Rahkshi i band Skrallów.

SIŁA: 14 ZWINNOŚĆ: 10
WYTRZYMAŁOŚĆ: 13 INTELEKT: 10

Rahkshi

Dysponujący mocą palącego wzroku, zakuci w żółte zbroje Rahkshi są niebezpiecznymi, a może nawet niezwyciężonymi wrogami. Grupy Rahkshi walczą po stronie Makuty na powierzchni Bara Magna, zalewając swoją masą wojowników Glatorian i osadników Agori. Rahkshi to pancerze powstające po zanurzeniu „robaka” kraata w energetycznym protodermis. Są sługami Makuty od dziesiątek tysięcy lat. Są silni i szybcy, ale nie są niezniszczalni. Moce Rahkshi różnią się w zależności od koloru pancerza.

SIŁA: 13 ZWINNOŚĆ: 10
WYTRZYMAŁOŚĆ: 15 INTELEKT: 7

Więcej z Fandomu

Losowa wiki